Under rejsen

Forsinket bagage

Desværre sker det at bagage ikke kommer med flyet. Dette kan skyldes en lang række faktorer.

Hvis din bagage ikke dukker op på bagagebåndet på destinationen, så anbefaler vi at du gør følgende:

  • Kontroller at bagage ikke ligger på et andet band herunder båndet/udlevering af specialbagage (golfbags).
  • Forsøg da at få fat i destinationspersonalet som venter i ankomsthallen (de har ikke adgang til bagageudleveringen), men det er vigtigt at de får informationen så transferbussen venter på dig.
  • Henvend dig ved skranken ”luggage claim” – mistet bagage.
  • Anmeld den mistede/forsinkede bagage. Sørg for at få en skriftlig rapport (PIR-rapport) på anmeldelsen. På denne skal der findes oplysninger om hvilket bagagenummer anmeldelsen handler om, telefonnummer hvor du kan forhøre dig om fremskridt i eftersøgningen, samt et sags nummer på rapporten.
  • Få oplysninger om hvilket fly bagagen forventes at ankomme med.  Oftest kommer bagagen med næste mulige fly. Og bagagen vil blive bragt til hotellet på lufthavnens foranledning. For at kunne kræve erstatning fra flyselskabet er det vigtigt gøre det inden 21 dage og at kunne fremvise den originale PIR-rapport, flybillet og kvittering relevante udlæg. Naturligvis giver det problemer når bagage bliver forsinket. Det er en god idé, at pakke det mest nødvendige i håndbagagen så du kan klare dig hvis bagagen bliver forsinket, herunder livsvigtig medicin (observer dog reglerne for væsker i håndbagagen).

Og husk, at I kan tilkøbe en golfbagforsikring, læs mere her (lav link)

Forsinket bagage

Kontaktinformation

loading Tak for din forespørgsel. Vi vender tilbage hurtigst muligt og bekræfter din rejsebestilling Forespørgslen mislykkedes at sende, prøv igen senere eller ring til os i stedet Name, email, phone and mobile is required fields, please check your form.