Seneste opdatering om Corona-virussen



OPDATERET 26. marts, Kl. 12:45

Til dig med en pakkerejse, som er påvirket af den nuværende rejsevejledning i perioden fra og med 13. marts til og med 13. april 2020.
Som det ser ud nu, vil regeringen vedtage at hjælpe Rejsegarantifonden økonomisk og give fonden opgaven at refundere alle de pakkerejser, som ikke blev gennemført pga. ændringen i Udenrigsministeriets rejsevejledninger.
Lovpakken forventes vedtaget endeligt den 27/3, og derefter kan der gå op til to uger, inden rejsebureauerne ved, hvordan refusionsordningen vil blive administreret af Rejsegarantifonden.

Det betyder samtidig, at § 15 stk. 3 i loven om pakkerejser, der nævner 14 dages tilbagebetalingsfrist, midlertidigt er sat ud af kraft. Hele beløbet bliver selvfølgelig refunderet, men som anført ovenfor, så afventer vi det videre forløb. Vi opdaterer løbende vores hjemmeside med mere information, straks vi har modtaget denne.

Det er ikke nødvendigt, at du kontakter os – vi beder dig i stedet holde dig opdateret her på siden.
Ændrer rejsevejledningen sig fortsætter vi med at kontakte berørte kunder løbende. Vi beder dig derfor om at sikre, at kontaktoplysninger på din booking er korrekte, så vi kan kontakte dig på telefon, e-mail eller SMS.
For rejser med afrejse efter den 13. april 2020 gælder de alm. afbestillings- og ombookingsregler.

Vi følger udviklingen af Corona-virussen nøje og Udenrigsministeriets rejsevejledninger og de danske myndigheder. Så længe Udenrigsministeriet eller andre danske myndigheder ikke fraråder at rejse til en bestemt destination, gælder almindelige regler for afbestilling og ombooking.


Hvordan påvirker det min rejse?

Så længe Udenrigsministeriet eller andre danske myndigheder ikke fraråder at rejse til en bestemt destination, fortsætter vores rejser som sædvanligt. Almindelige regler for afbestilling og ombooking gælder. Alle gæster som er berørt af opdaterede rejsevejledninger vil blive kontaktet.

For mere information henviser vi til Udenrigsministeriet, sundhedsmyndighederne og WHO.

Hvad sker der, hvis Udenrigsministeriet går ud med en advarsel til det land eller den region, jeg vil rejse til?

Hvis en advarsel udstedes til det pågældende land eller region, du skal rejse til, vil vi kontakte dig via telefon, mail eller SMS. Vi beder dig derfor sikre dig, at kontaktoplysningerne på din reservation er korrekte. Hvis rejser frarådes fra Udenrigsministeriet til dit rejsemål, annullerer vi alle rejser til det pågældende land eller region løbende 14 dage frem. Vi refunderer derefter hele rejsens pris eller ombooker til et andet rejsemål, eller en senere rejsedato. Vi fortsætter med at gøre dette kontinuerligt, indtil rejser ikke længere frarådes til det pågældende område.

For rejser med mere end 14 dage til afgang gælder de sædvanlige regler for afbestilling og ombooking.

Hvad sker der, hvis landet eller regionen, jeg skal rejse til, indfører restriktioner for indrejse?

For at undgå yderligere spredning af infektion har nogle lande besluttet ændrede indrejseregler, som blandt andet berører danske rejsende. Det kan betyde, at man nu med kort varsel skal ansøge om visa til disse lande, som ikke tidligere har krævet visum for danske statsborgere. Har man ikke visum kan man blive nægtet indrejse. Vi følger udviklingen på alle vores destinationer nøje og har en tæt dialog med vores lokale partnere.

Vi beder dig holde dig opdateret om, hvad der gælder for det særlige land, du skal til, og hvad der er gældende for din nationalitet ifølge dit pas. På UM's hjemmeside finder du opdaterede oplysninger for hvert land gældende for danske statsborgere. Hvis det bliver relevant for dig at annullere rejsen på grund af indrejserestriktioner, bedes du kontakte dit forsikringsselskab for eventuel refusion.

Hvad sker der, hvis jeg sættes i karantæne under min ferie?

Hvis der opstår en situation, hvor et hotel sættes i karantæne, er det de lokale myndigheder, der håndterer det. Eventuelle omkostninger i forbindelse med en karantæne er en sag mellem dig og dit forsikringsselskab. Så er du i tvivl om dækningen, så tal med dit forsikringsselskab. For at du skal føle dig tryg under rejsen, anbefaler vi, at du har tegnet en rejseforsikring.

Som rejsende er det vigtigt at være velinformeret og holde sig løbende ajour, både før og under rejsen. Her er nyttige links:

Udenrigsministeriet - www.um.dk

Danske myndigheders Corona-virus information - www.coronasmitte.dk

Sundhedsstyrelsen - www.sst.dk

Af- og ombookingsregler - Golf Plaisirs rejsebetingelser


Hvis rejser frarådes fra Udenrigsministeriet til dit rejsemål, annullerer vi alle rejser til det pågældende land eller region løbende 14 dage frem. Vi refunderer derefter hele rejsens pris eller ombooker til et andet rejsemål, eller en senere rejsedato. Vi fortsætter med at gøre dette kontinuerligt, indtil rejser ikke længere frarådes til det pågældende område.

For rejser med mere end 14 dage til afgang gælder de sædvanlige regler for afbestilling og ombooking.

Opdateret 13. marts 2020, kl. 16:15

Afbestilling af golfrejse

I øjeblikket kan det være svært at komme igennem til os på telefonen. For dem som ønsker at afbestille golfrejsen, så har vi lavet en formular, hvor man kan gøre dette. Vi vil være taknemmelige, hvis du som udgangspunkt bruger formularen og blot ringer til os ved spørgsmål.

Vær opmærksom på, at det er vores almindelige rejsebetingelser, som gælder ved afbestilling.

Link til Golf Plaisirs rejsebetingelser

Link til afbestillings-formular